Skip to main content

V Ostrave predstavili nové RegioPantery, v Turci nás to čaká, budúcnosť je „S-BAHN“

uverejnené: 17. december 2024

Vlaky využívajúce kombinovaný pohon na batériu alebo trakčné vedenie sú ekologickým riešením a náhradou súčasných dieslov. Škodovka na vývoji tohto riešenia pracovala niekoľko rokov a využila pritom obľúbeného RegioPantera, na ktorého strechu umiestnila tri batériové jednotky.

Batérie sa priebežne dobíjajú jazdou pod trakčným vedením alebo rekuperáciou energie počas brzdenia. Jednopodlažná jednotka osadená batériami je schopná prejsť 80 km pri maximálnej rýchlosti do 120 km/h (alebo 160 km/h v trolejovom režime). Pohodlne tak pokryje mnohé regionálne neelektrifikované trate.

RegioPanter má všetko, na čo sú cestujúci zvyknutí z klasických vlakov produkcie Škody - nízkopodlažné a bezbariérové ​​vstupy aj interiér, ergonomické sedadlá, prehľadný informačný systém, priestrannú toaletu navrhnutú pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu. Jednotka je vybavená aj najmodernejším kamerovým systémom, zabezpečovacím systémom ETCS a systémom automatického vedenia vlaku ATO.

Technické parametre RegioPantera

  • celkový počet cestujúcich: 323
  • miesta pre ortopedické vozíky: 2
  • miesta pre bicykle a kočíky: 9/4

Budúcnosť regionálnej prepravy V smere Martin - Turčianske Teplice - Banská Bystrica, Kremnica, Zvolen má S-BAHN ako nadregionálna železnica mimoriadny význam. Nie je (a ani nebude) tu zavádzané trakčné vedenie a preto má zmysel uvažovať na časti trate zavedenie batériových RegioPanterov. Téme S-BAHNU a konkrétnych staníc v našom meste a okrese sa budem venovať v samostatnom poste.

Ďakujem spoločnosti Škoda Group za možnosť zúčastniť sa predstavenia nových RegioPanterov v Moravskoslezskom kraji.

Galéria